Eerste indrukken - Reisverslag uit Firenze, Italië van Savannah - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Firenze, Italië van Savannah - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Savannah

Blijf op de hoogte en volg Savannah

03 Januari 2016 | Italië, Firenze

Ik heb een erg fijn en lief uitzwaai commitee gehad waardoor ik Amsterdam verliet als een gezegend mens.

Nu, een dag later, voelt alsof ik een week van indrukken erop heb zitten na 1 dag. Door het slechte weer moesten we nog wat extra rondjes vliegen voor we konden landen in Florence. Daarna heb ik direct een taxi genomen naar mijn 1e huis. Heel veel straatjes is het eerste wat mij opviel aan Florence. Het appartement met 4 inwoners bevind zich op de 4e verdieping (heel veel grote trappen zonder lift). Het huisje is vrij klein maar er is een 2e verdieping met een 2e badkamer wat heel erg scheelt!
Vanwege de nationale feestdagen morgen en overmorgen is iedereen behalve Daniel (mijn huisgenoot) afwezig. Dat is heel erg fijn voor mij, want op het moment heb ik hier nog geen kamer. Ik kan er pas in februari in. Voor de maand januari kan ik bij Andrea terecht, een vriend van Daniel. Andrea is echter pas de 6e terug vandaar ik nog even bij Daniel ben. Een beetje een gedoe, maar tenminste wel te vertrouwen. En vertrouwen was ik echt aan toe na een bijna scam incident waar ik geld naar Zuid Afrika had moeten sturen voor een kamer in Florence...

Daniel is erg aardig en spreekt prima engels. Omdat hij weet dat ik wat italiaans kan, spreekt hij soms italiaans tegen me. Een goede leerschool dus. Na aankomst gisteren zei ik tegen Daniel dat ik wat rond ging lopen en naar de supermarkt zou gaan voor wat basics. Hij zei dat hij mij over een uurtje wel het een en ander zou laten zien. Met de gedachte dat ik alleen een rondje zou lopen, hebben we uren rond gelopen in de stad en aardig wat historische verhalen te horen gekregen. Alle pleinnamen ben ik alweer vergeten want er waren er nogal een aantal in het centrum. Maar ponte di vecchio heb ik nu onthouden na meerdere overhoringen! Deze prachtige brug is de enige die het overleeft heeft na de 2e wereldoorlog. Alle anderen hebben de Duitsers afgebroken om de stad te beschermen (als ik het goed heb onthouden!). Ook interessant te weten is dat Florence van orrigine onstaan is uit een klein stadje ernaast. Dat stadje had vroeger grond nodig voor de schapen en is toen begonnen Florence op te bouwen.

Na uren lopen, bleek dat we toen wat gingen drinken met wat vrienden die voor de vakantie terug waren in Dlorence (een grote vriendengroep die elkaar van de studie kennen maar nu verspreid over Europa en Italië zitten. Daarna zijn we met hen een apperitivo gaan doen. Een uniek iets voor mij! Je bestelt daar 1 drankje (of meer). Een prima cocktail voor een prima prijs bijvoorbeeld en daarna mag je onbeperkt van het buffet eten!! Rissoto, brood, pasta, lasagna met uien en kaas etc. Echt een heel leuk concept!! Ik heb ook zoveel mensen ontmoet die avond: Pierre Paulo, Michael, Filippo, Andrea, Georgio en nog veel meer. Ik was helemaal op aan het einde van de avond. Zoveel nieuwe mensen en zoveeeeeel italiaans om me heen! Ze spraken wel engels maar vaak genoeg ook italiaans met en door elkaar en het koste zoveel energie om mij te concentreren op alles en de vertalingen. Ik werd gek van al dat italiaans hahah. Half 2 thuis ben ik dan ook lekker neergeploft na een lange dag die om 6 uur s'ochtends al was begonnen. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2016

Piano Piano

05 Januari 2016

Back to basic

03 Januari 2016

Dag 2

03 Januari 2016

Eerste indrukken
Savannah

Na mijn Nieuw-Zeeland avontuur (savannahdownunder.waarbenjij.nu) ter afsluiting van mijn bachelor ga ik nu stagelopen in Florence (Firenze) als laatste onderdeel van mijn master! Op verzoek ga ik mijn best doen weer een blog bij te houden :) Ciao en veel leesplezier, Savannah

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 2203

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: